Kasulikku lugemist
Kuidas jõuda vastutuse ja vabaduseni, kui ma ei ole rahul?
Mis asi see vastutus üldse on ning mille eest mina saan vastutuse võtta?Wikipeedia järgi on vastutus tagajärgede kandmine OMA tegude või tegemata jätmiste eest. Põhjus-tagajärg seos Esiteks on vaja mõista, et kõigepealt on teod ning nendele järgneb tulemus. Igal asjal on alati põhjus ning põhjusel on alati tagajärg. See on loodusseadus. Kui mina ise vastutan tagajärje eest, siis võtan vastutuse, et olen oma mineviku valikute ja otsustega loonud olukorra, kus ma täna olen. Jah, seal olukorras on ka teised inimesed, aga nemad on kõrvaltegelased, sest nad võimaldavad mul kogeda seda, mille ma...
12 viga ettevõtte eesmärkide seadmisel
Iga organisatsiooni ja äri edukust mõjutab eesmärkide seadmise oskus ja kui teie organisatsioon ei ole veel uurinud võimalusi OKR metoodika (Objective and Key Results ehk eesmärgid ja võtmetulemused) rakendamiseks, olete jätnud kasutamata ühe võimaluse eesmärkide edukaks saavutamiseks. Selles artiklis on kirjeldatud eesmärkide seadmise peamised vead ning toodud välja võimalused, kuidas OKR metoodika saab nende lahendamisel abiks olla. 1. Eesmärgid on liiga üldised Väljakutse: Küllaltki tihti kohtab eesmärke, mille sõnastus on liiga üldine või ebaselge. Selline eesmärkide sõnastamine tekitab...
KPI tulemusnäitajad
Mis on KPI? KPI (ingl. Key Performance Indicator) on tulemusnäitaja, mis kirjeldab kvantitatiivselt organisatsiooni, konkreetse teema või projekti “tervist”. Nad kirjeldavad, kuidas meil läheb finantside, personali, klientide, turunduse, müügi jne. KPI erinevad tüübid KPI-del võib olla erinev ulatus. Neid kasutatakse nii igakuise tulemuslikkuse mõõtmiseks kui pikemaajalise fookuse jaoks. Kõigi KPI-de puhul on ühisosaks see, et need on seotud strateegiliste eesmärkidega. Strateegilised KPI-d Strateegilised KPI-d on nn “suure pildi” peamised tulemusnäitajad, mis jälgivad organisatsiooni...
Strateegia koostamine – play to win
Sellest artiklist leiad ülevaate, milline näeb välja strateegia koostamine “Mängi selleks, et võita” (ingl. Playing to Win ehk P2W) raamistikus. Artiklis on toodud välja sammud, millel raamistik põhineb ning kirjeldatud lühidalt iga sammu sisu. Roger Martin ja A.G. Lafley poolt kirjeldatud strateegiliste valikute tegemise raamistik P2W esitab 5 küsimust: Kuidas meie edu välja näeb? Kus me mängime? Kuidas me võidame? Milliseid võimekusi on meil vaja arendada edu saavutamiseks? Milliseid juhtimissüsteeme on vaja edu saavutamiseks? Nende definitsioon käsitleb strateegiat kui "tihedalt...
OKR metoodika kasu, muutus ja mõju
OKR metoodika rakendamisega kaasnevat muutust ja kasu organisatsioonile saab vaadata läbi 2 erineva prisma. Esimene neist organisatsioon kui tervik ning teine protsessi/teekonna vaade. OKR metoodika organisatsiooni vaatest Organisatsiooni kui terviku vaatest loob OKR metoodika rakendamine muutust ja kasu järgmiste aspektide näol: koostöö, organisatsioonikultuur, fookus, ühised eesmärgid, läbipaistvus, seosed. 3 peamist põhjust, miks OKR metoodikat rakendatakse on:Räägin videos nendest lähemalt:Koostöö suurendamine. Teadlik valik suurendab tiimide vahelist koostööd. Üks kolmest peamisest...
OKR eesmärkide sõnastamise protsess
OKR eesmärgid koosnevad kolmest komponendist ning nende sõnastamise protsess neljast sammust, nendeks on: 1. samm: Probleemi tuvastamine Esimese sammuna on vaja tuvastada, mis on need probleemid või takistused, mis on kõige põletavamad ja kriitilisemad organisatsiooni edasise arengu kontekstis. Kuna probleeme ja takistusi on tavaliselt päris palju, oluline tuua fookusesse just need teemad, mis on kõige kriitilisemad. Probleemi tuvastamise käigus on oluline pöörata tähelepanu ka sellele, miks just see probleem on kriitiline, mis siis juhtub, kui me hetkel sellega ei tegele. Näiteks me näeme,...
OKR eesmärkide hindamine
OKR eesmärkide hindamise erinevad süsteemid OKRide rakendamisega õnnestumiseks on oluline samm, et me hindame püstitatud eesmärkide saavutamise tõenäosust. Kui kindlad me oleme selle eesmärgi saavutamises? Eelkõige on siin mõeldud just võtmetulemuste hindamist, mitte eesmärkide hindamist. Võtmetulemuste hindamiseks on aegade jooksul töötatud välja 3 erinevat lähenemist. Radical focus* (Wodtke) *Kindel fookus Kõik võtmetulemus seatakse eeldusel, et nende saavutamise tõenäosus on 50%. Perioodi lõpus hinnatakse võtmetulemused kas saavutatuks või mitte saavutatuks. Measure What Matters* (Doerr)...
OKR metoodika rakendamise 7 sammu
1. samm: Tutvuge OKR metoodikaga OKR metoodika on juhtimisraamistik, mis toetab organisatsioone ambitsioonikate eesmärkide saavutamisel. OKR eesmärgid koosnevad kolmest komponendist: eesmärgid, võtmetulemused ja tegevused. OKR metoodika suurendab läbipaistvust, pühendumust ja aitab hoida fookust Sissejuhatava ülevaate OKR metoodika kohta leiad siit. Samuti on võimalik järelvaadata OKR metoodikat tutvustavat tasuta vebinari. Kui olete OKR metoodikaga juba tuttav, saate edasi mõelda, kuidas OKR metoodikat oma organisatsioonis rakendada. Sõnastage probleem, millega te silmitsi seisate ja...
Ettevõtte strateegia koostamine – juhtide 10 väljakutset
Strateegia koostamine - mis saab valesti minna? Milliste väljakutsetega seisavad silmitsi juhid, kelle ülesanne on välja töötada organisatsiooni strateegia? Roger Martini (Rotman School on Management) läbiviidud uuringu tulemused näitavad, et: 67% juhtidest usub, et nende organisatsioonis on strateegia väljatöötamisega lood halvasti. Harvardi ärikooli professor David Collis on veelgi otsesem: "See on väike räpane saladus: Enamik juhte ei oska sõnastada oma äri eesmärki, ulatust ja konkurentsieeliseid. Ja kui nemad ei suuda, ei suuda seda ka keegi teine." Martini uuring toetab seda: 43...
SMART eesmärgid vs OKR – kumba süsteemi eelistada?
Sellest artiklist leiate ülevaate, mille poolest sarnanevad ja erinevad üksteisest OKR metoodika ja SMART eesmärgid. SMART mudel on populaarne meetod, mida paljud organisatsioonid kasutavad eesmärkide seadmiseks ja edu saavutamiseks. OKR on eesmärkide haldamise raamistik, mis aitab juhtidel juhtida oma meeskondi punktist A punkti B. Mis on OKR metoodika? OKR on meetodika, mis aitab seada fookust, suurendada organisatsioonide läbipaistvust ja meeskondade ühtekuuluvustunnet ning parandada strateegia kommunikatsiooni ja suurendada strateegia elluviimise tõenäosust. Inteli asutaja...